CLUN aposta polo futuro da gandería a través de “Habita Rural”, formando a migrantes de cinco países
Dende 2023 CLUN traballa coa ONG Ecos do Sur na formación de migrantes en ganderías…
Ponte Maceira, 25 de Xuño de 2018.- CLUN (Cooperativas Lácteas Unidas) celebra o seu I Encontro o vindeiro día 30 en Santiago de Compostela, coa participación prevista de preto de 1.000 socios. A xuntanza ten como obxectivo compartir a estratexia cooperativa e empresarial, centrada no crecemento de actividades e servizos, o desenvolvemento de novos produtos, o impulso da internacionalización, a sustentabilidade na xestión, o empoderamiento da muller a través do programa Mulleres de Seu e a dixitalización integral da súa estrutura operativa con ferramentas de vangarda como a APP para socios. Así como dar a coñecer o equipo humano técnico e directivo, e as principais magnitudes de negocio.
O maior proxecto galego de integración cooperativa
A cooperativa de segundo grao CLUN naceu en xaneiro de 2017 da integración de Feiraco, Os Irmandiños e Melisanto con vocación de ser referencia no sector agrogandeiro galego.
Aliñada cos grandes movementos cooperativos europeos, conta con tres grandes obxectivos estratéxicos que contribúen á sustentabilidade da produción láctea: integración dos servizos técnicos financeiros para alcanzar unha maior eficiencia dos custos de produción, optimizar os subministros e agregar volume para mellorar a cadea de valor e contribuír á súa estruturación.
3.500 socios de máis de 30 municipios do centro e norte de Galicia e máis de 400 traballadores conforman na actualidade a familia de CLUN, que facturou o pasado ano 125 millóns de euros; ademais de 76 millóns de Feiraco Lácteos e os 27 millóns de Acolat- Clesa. A cooperativa transformou 160 millóns de litros e produciu 200.000 toneladas de alimentación animal. A súa cifra de investimentos en maquinaria de última xeración e melloras no Centro de Alimentación de Vacún de Ribadeo (CAVI), novos envases, sistemas de información e novas tecnoloxías, ademais de destacados proxectos de I+D+i, como Cattlecare, Milkcoop, Tecopaga ou Gescarro; e outros activos industriais ascendeu en 2017 a máis de 5,5 millóns de euros.
O leite de márcalas líderes Feiraco e Únicla procede unicamente das granxas dos seus socios. A concentración e a proximidade xeográfica das súas ganderías favorecen a calidade e trazabilidade dos produtos, así como o coidado da contorna. A súa actividade configúrase ao redor de tres grandes seccións produtivas: a división de Servizos, que prové e asesora ao socio de todo o que poida necesitar para a xestión eficiente da súa gandería, desde apoio na xestión económico-financeira, asesoramento técnico, ata servizos como xestoría administrativa e seguros, comercialización de carne, horta, maquinaria ou taller de reparacións. De Subministros, encargada de proporcionar ao socio os produtos necesarios para o desenvolvemento da súa actividade. CLUN dispón de fábricas de produción de pensos en Ribadeo, Melide e Ames , así como estacións de gasóleo en Ames e Ribadeo e tendas agrarias. Por último, a división de Lácteos, que produce, envasa e comercializa leite e derivados.
Novo envase sustentable e funcional
O pasado ano CLUN converteuse na primeira láctea cuxos envases obteñen a certificación Carbón Neutral, permitíndolle deixar de emitir ao redor de 1.650 toneladas de dióxido de carbono. Un salto cualitativo nas súas prácticas sustentables grazas aos seus novos envases para os leites Feiraco e Únicla co que revolucionou o packaging dos lácteos con este novo formato Pure- Pak, primeiro para lácteos de longa vida no sur de Europa. O novo envase destaca pola súa alta innovación, fácil manexo e práctico sistema de encartado que favorece a reciclaxe do produto. CLUN destinou máis de tres millóns de euros a este lanzamento na súa aposta por ofrecer unha mellor experiencia de consumo e a solidez da integración cooperativa.
Marcas de referencia en mercados nacionais e internacionais
CLUN comercializa produtos lácteos de Galicia baixo as marcas de Feiraco, leite Premium Únicla, iogures e sobremesas lácteos Clesa e os queixos Arquega, que contan cunha gran aceptación en distintos mercados nacionais e internacionais.
Precisamente no capítulo de internacionalización, o sueste asiático e o norte de África consolídanse como primeiros mercados exteriores e focalizan o eixo de crecemento da cooperativa, desde que arrincou a súa actividade exportadora a través de Feiraco, nos segundo semestres de 2015 co final do réxime de cotas lácteas. O escenario actual é favorable para a estratexia de internacionalización xa que Europa é o maior exportador de produtos lácteos no mundo e Galicia é unha das dez maiores rexións produtoras de leite do continente.